Situation 2
Part A: You are phoning one of your customers. However, he/she is not in Leave your name and number.
คุณกำลังจะโทรไปหาลูกค้าคนหนึ่งของคุณ อย่างไรก็ตาม ถึงเขาไม่ได้อยู่ก็ต้องฝากชื่อและเบอร์โทรของคุณไว้
Part B: You will receive a phone call from someone who wants to talk to your colleague, but he/she is not there. Ask for the other person’s name and number.
คุณจะได้รับโทรศัพท์จากบางคน ซึ่งต้องการที่จะพูดกับเพื่อนร่วมงานของคุณ แต่เขาไม่ได้อยู่ที่นี่ คุณจึงต้องขอชื่อและเบอร์โทรของบุคคลนั้นไว้
F. Role Play
Fern : Hello, Intercorn Hotel,This is fern, May I help you?
เฟิร์น : สวัสดีค่ะ โรงแรมอินเตอร์คอน เฟิร์นพูดคะ มีอะไรให้ฉันช่วยไม๊ค่ะ
Fon : Hi, May I please speak with Aom?
ฝน : สวัสดีค่ะ ขอสายคุณอ้อมหน่อยค่ะ
Fern : May I ask who is calling?
เฟิร์น : ไม่ทราบว่าใครโทรมาค่ะ
ฝน : ฉันฝน ฉันเป็นเพื่อนของเธอ
Fern : OK ,One moment, please.
เฟิร์น : โอเค กรุณารอสักครู่ค่ะ
Fern : Sorry,Now she's not here.
เฟิร์น : ขออภัยน่ะค่ะ,ตอนนี้เธอไม่อยู่ค่ะ
Fon : Erm,I would like to leave a message for her to call me back, too.
ฝน : เอิ่ม งั้นฉันฝากบอกเธอให้โทรกลับหาฉันด้วยFern : Okey, I will tell you that you called.
เฟิร์น : โอเค ฉันจะบอกเธอให้ว่าคุณโทรมา
Fon : Thank you.
ฝน : ขอบคุณ
Fern : Hey! ms.aom did someone call you.
เฟิร์น : เฮ้! คุณอ้อม เมื่อกี้มีคนโทรหาคุณค่ะ
Aom : Oh! Thank,Who is he?
อ้อม : โอ้ ขอบคุณ ,เขาเป็นใครเหรอ?
Fern : Ms.fon, She says a friend and told her to call you back.
เฟิร์น : คุณฝน เธอบอกว่าเป็นเพื่อนของคุณและบอกให้คุณโทรกลับหาเธอด้วย
Aom : OK ,Thank you very much.
อ้อม : โอเครขอบคุณมาก
Fern : No thanks, I welcomed
เฟิร์น : ไม่เป็นฉันยินดี :)
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น